mandag, desember 25, 2006

Julaften i Kvarterveien 3!

I går var det julestemning og kos i Kvarterveien 3. En liten (men veldig koselig) gjeng var samlet for å tenke på, snakke om og glede seg over Jesus, mat og pakker. Vi hadde det riktig så fint. Jeg synes faktisk at vi så ganske fine ut også. Bare se her:

Selv om det var topp julestemning inne, var det en litt pjuskete jul ute. Jeg møtte på denne lille karen i hagen i går! Det er helt sprøtt. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Av hensyn til løvetannen smilte jeg litt. Trist for den om jeg begynte å grine når den først hadde strevd sånn med å komme seg opp.


Det er veldig deilig å være hjemme i julen. Helt topp å slappe av og spise masse, masse mat. Huff, jeg har faktisk blitt to kilo tyngre siden fredag... Selv om jeg koser meg hjemme, savner jeg Torkild, som sitter inni skogen på svanskegrensa og venter på meg. Nå er det heldigvis ikke lenge til vi sees. Om tre dager sitter jeg også inni skogen, sammen med denne tøffe mannen:


Nå er det snart litt mat igjen. Hurra! Ha en fortsatt fin jul alle sammen!

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

I morgen skal vi leke =)

6:09 p.m.  
Blogger Sigrun said...

Ja, og jeg gleder meg masse!

6:23 p.m.  
Anonymous Anonym said...

God jul! Hehe, når du skriver "Selv om jeg koser meg hjemme, savner jeg Torkild, som sitter inni skogen på svanskegrensa og venter på meg", så høres det ut som om dere skal rømme fra tyskerne.

6:26 p.m.  
Blogger Sigrun said...

Hm... ser nå at du har rett, Gudmund. Men jeg er redd for tyskerne, så det kunne vært tilfelle!

7:22 p.m.  
Anonymous Anonym said...

med en så staut kar som Torkild trenger du nok ikke å frykte hverken tyskere eller løvetenner.

Kan forøvrig melde at jeg ikke har kommet inn på bloggen din det siste døgnet for å få med meg oppdateringer fra Stavern. Var jeg svartelistet der en liten stund?

2:17 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Flere svartelistede altså..
Koselig å se bilder av dere i Stavern. Og koselig m bilder fra Ytterøya i den forrige:)
JA dere ser riktig fine og glade ut, alle sammen! Ha ei forts god romjul, og god tur til svenskegrensa! Langt vekk fra alle tyskere.

4:03 p.m.  
Blogger Torkild said...

Mmm...To kilo tyngre.. I dag har jeg vært ute i selve skogen sjæl, og jeg kan melde fra om at det er riktig så trivelig der! På toppen av det hele gikk turen fra svenskegrensen og nesten hjem (resten av veien hjem kan jeg fra før), så om det skulle dukke opp noen utrivelige tyskere kan jeg veien over til det forjettede land:) Halvannen dag til nå, så...

4:31 p.m.  
Blogger Sigrun said...

Beklager til alle dere som ikke har kommet inn på bloggen min. Vet ikke hva som har skjedd... Men nå er heldigvis alt som det skal være!

5:12 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Tenker du savner de du bor med ganske masse også... Særlig hvis ei av de skal til Sør Afrika om fire dager, og ikke får sett deg før i slutten av februar! Men samboeren din har en veldig fin jul med masse mat. 2 kg sier du? -slår deg lett!

6:15 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Når det kommer til alt det snakket om tyskere, så skal du være litt forsiktig. Jeg kjenner nemlig en tysker som jeg kan sende på deg!!

6:16 p.m.  
Blogger Sigrun said...

Hihi! Johannes er tysk, men han er ikke så veldig skummel! Ja, Solveig; Savner deg!

9:55 p.m.  
Anonymous Anonym said...

2 kg er faktisk det MINSTE man må regne m i jula! Men til trøst fra en m lang erfaring på området, så BLIR d ofte m de TO kiloene som har d m å komme på de første dagene. Så d.. Og enig m Solveig m tanke på tyskerne. Kjenner BARE koselige tyskere faktisk. Og jeg kjenner 8 MINST! Tror nesten du må skrive ny blog prompte, slik at vi unngår å støte noen av dem...:)

11:49 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home