mandag, juni 05, 2006

Sommer, (ikke så mye) sol og søndag!

Kl 10.00: Torunn ringer og vekker meg. Hun lurer på om jeg vil være med på gudstjeneste i østre frikirke. Jeg skjønner at jeg har det travelt, og svarer raskt; ja!

Kl10.20(merk tidspunktet!!! Bare 20 min etter at telefonsamtalen fant sted!!!): Jeg er på vei til trikkestoppet. På 20 min har jeg altså kommet meg ut av sengen og inn i dusjen, kledd meg i fine søndagsklær, sminket meg litt forsiktig og spist frokost!!! Ganske sprøtt!!

Kl 10.30: Trikken kjører

Kl 10.45: Jeg er på plass i østre, men det er ikke Torunn!!! Jeg vant!!! Tjohoo!!! Det hadde du ikke trodd, Torunn???

På gudstjenesten spilte og sang noen veldig søte og flinke staffeldtsfolk. Godt å se så mye flott kristen ungdom i frikirken!
Etter gudstjenesten gikk Torunn og jeg til Sorgenfri. Der spiste vi deilig egg og bacon, og pratet om gamle og nye dager. Helt topp!!


Etter en god middagslur (fra 15.30-18.00.... ikke så lurt) møtte jeg Ingrid i storsalen. Der var det litt av en fest! Festen startet med tre kvarter med lovsang... Jeg må innrømme at overgangen fra frikirken til felleskirkeligmøte i storsalen ble litt for brå! Elsker frikirken...


Nå har Ingrid akkurat gått hjem etter at vi har spist en herlig kveldsmat. Veldig koselig! Nå begynner det å bli seint, og jeg fryker at middagsluren min har ødelagt for nattesøvnen... Håper jeg får mine uunnværlige åtte timer i natt! Sov godt, alle sammen! God pinse!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Egg og bacon er en glemt kulinarisk matskatt. Det er det ingen tvil om! Dette må vi gjøre oftere Sigrun. :) Nice blog by the way..

P.S Hans Martin sier han deler dine kirkesosiologiske betraktninger. (to utmerkede hang-man ord forresten..)
Vi snækz!

11:49 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Beklager. Som orddelingsreglenes høyeste beskytter er feilen i forrige kommentar utilgivelig: Det heter selvfølgelig ikke "hang-man ord", men hang-manord". Herved er det sagt. Men i kombinasjonen engelsk og norsk, to språk med forskjellige orddelingsregler, er det ingen enkel sak å avgjøre hvordan det skal skrives. Heter leken "heng-man" eller "heng man"? Sannsynligvis det siste, og da blir vel heller ikke "heng-manord" rett. blir det da "heng manord"? Dette er ikke enkelt, det... Eller med bindestrek? "Heng man-ord"?

12:00 p.m.  
Blogger Sigrun said...

Skriftspråk er vanskelig... elsker kroppsspråk, det er lett!

3:55 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Elsker Frikirken, hater vanlig. Hvem er Torunn? Jeg skal ha lamme lår til middag.

10:29 p.m.  
Blogger Sigrun said...

Hei, Gudmund: Torunn er dattera til selveste Arnfinn Løyning, synodeformannen i frikirken!Du må forresten slutte å spise lam, de er jo så søte...

10:55 p.m.  
Blogger Sigrun said...

Ja, Audun!! Jeg gleder meg stort til sommeren!!!

11:13 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

2:58 p.m.  
Anonymous Anonym said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

12:05 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home